עובדי היי טק, הכיס שלכם הוא המטרה

הייטקיסקטים, אם אתם לא שמים לב, מתנהל קמפיין על הכיס שלכם. אני יודע, אתם לא קוראים פרינט, מקסימום קצת בטוויטר ובפיד, אבל בכנסת ובמשרדי הממשלה עוד עוברים על העיתונים בוקר-בוקר. ואם לא ראיתם את הכותרות של מוסף כלכליסט של השבוע, רולניק של שבוע שעבר, ועשרות הכתבות על ה 230 של איירון סורס, אז תנו לי לספר לכם, מתפתחת לכם חתיכת בעיה יקרה.

תנו לי להסביר את זה במילים שאתם מבינים. אתם MySpace כשצוקרברג שעשה פיבוט מהיישומונים בפייסבוק. אתם iGO כשנועם ברדין הצטרף לווייז. אתם הולכים לחטוף, ואין לכם מושג עדיין איך ומאיפה זה מגיע.

כי אנחנו לפני תקציב מדינה. ואחרי ההתפרעות הטוטאלית של ממשלת נתניהו, עם חלוקת הכסף חסרת הפשר שלה, מישהו צריך לשלם את החשבון. יש בתקציב בור, וצריך לכסות אותו.

כעת, שימו לב: חברות הגז לא הגיעו לרווחיי היתר. המגזר העסקי רק מתאושש. התיירות על הקרשים. לכאורה הפתרון פשוט. יש מגזר ציבורי ענק, ואפשר להוריד קצת משרות, ולאזן.

נשמע הגיוני? נראה לי שהתן ביס או ההיגיון הקר של הרצליה פיתוח שיבש לכם את תפיסת המציאות של השכונה הישראלית. הרי כל ניסיון לקיצוץ במגזר הציבורי יביא לשביתה. מה אכפת להם, זה לא שיקרה להם משהו. אותם לא יפטרו, וקרנות השביתה של ההסתדרות יספגו הכל. ויש ממשלה חדשה בישראל, שחס וחלילה לא תלך להתעמת עם מי שיכול לשבש לה את כל היכולת לתפקד לחודשים ארוכים.

מי שהכי פריך, פגיע, קליל, ושמנמן כמו תפוז עסיסי בגובה העיניים זה אתם. עם המענקים שלכם, עם האופציות שלכם. אתם, שכירים יקרים, עומדים להיות המטרה מספר אחת לכיסוי הגרעון. חשבון הבנק שלכם, שסוף-סוף התאושש משנים של מינוס, יטפל בבעיה שיצרו אלפי פקידי מדינה מיותרים במחלקות שכוחות אל במשרדי ממשלה לא נחוצים.

אתם לא מאורגנים, מאושרים ובעיקר שאננים. אם לא תתעוררו ותבינו את גודל האיום עליכם כבר עכשיו, בקרוב מאוד תראו איך המדינה מגיעה לכיס שלכם, מהר חזק, ובאופן בכלל לא אלגנטי.

אולי יעניין אותך גם...

אתם חייבים לעצמכם פודקאסט

בכל פעם לפני שמרואיינת (או מרואיין, לא משנה) עולה לרדיו, אנחנו מתכנסים לאיזו ישיבת הכנה בטלפון. הרעיון פשוט: הולך להיות אייטם מהיר מאוד. 180 שניות. את צריכה להכניס את הדברים החשובים בסדר הפוך, מהר- מהר. ואם חותכים אותך, ויחתכו אותך, את צריכה לבקש רגע רגע, ואז מהדורה ופרסומות וזה נגמר לפני שהתחיל.

קראו עוד >>

מה גרם לרשת של בייננס לאבד משהו כמו 566 מיליון דולר

אז לפני עשור ימים בערך מבחינים פעילים ב BNB chain, רשת בלוקצ'יין מתחרה באית'ריום שמשהו מוזר קורה. או שמישהו זה עתה הפקיד משהו כמו 280 מליון דולר, או שמשהו רע מאוד מתרחש. ההתלבטות לא לוקחת הרבה זמן, כי הפקדה נוספת קורית תוך דקות, ו 280 מליון דולר נוספים מופקדים, מה שגורם לרשת לייצר 2 מיליון bnb, בשווי של 566 מיליון דולר.

קראו עוד >>
כלי נגישות

Powered by - Wemake